tisdag 6 juli 2010

Daniel den aldre i Kambodja

Hej alla barn och eventuella vuxna!

Just nu sitter jag i Battambang i Kambodja.

Jag har nu rest igenom en stor del av Burma och det var en oforglomlig upplevelse!
Jag har akt tag, varit ute med bat pa en enorm sjo, sett flytande odlingar, hela byar som star pa stolpar i vattnet, cyklat bland flera hundra ar gamla tempel, ja, hur mycket som helst!

Vi har rest ur Burma och nu kommit in i Kambodja, ytterligare ett spannande land med en ganska hemsk historia. I gar var jag i Phnom Pehn, huvudstaden. Jattefin och fartfylld. Vi akte runt pa motorcykel.

Idag akte vi bus till den stad jag ar i nu, Batambang. Imorgon skall vi ta en bat ner for en vacker flod som tar oss till ett utav varldens storsta tempelomraden, Angkor Vat.

Vi tankte vara kvar i Angkor i ungefar tre dagar sedan skall vi till on Koh Tao i Thailand. Dar blir det bara bad semester.

Hoppas ni har det bra dar hemma! Jag saknar lite blogg inlagg men forstar att ni har mycket att gora!

Jag hoppas vadret ar vackert och att ni har roligt.

Ha det toppen bra sa hors vi snart igen

Mvh Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar