lördag 26 juni 2010

Från Mandalay, Burma

Hej 4a elever och förädrar!

Hoppas ni har det bra i sommar och att vädret i Sverige ar varmt och härligt.

Jag har nu kommit en bit på resan och sitter i staden Mandalay uppe i
norra Burma. Vädret här är extremt varmt, närmare 40 grader!! Jag
dricker en massa vatten och svettas otroligt mycket, som att stå i en
dusch hela tiden!! Människorna här är väldigt trevliga och jag har det
bara bra.

Oftast delar jag hotellrum med mycket trevliga djur som heter
Geckos (en sorts odla) dom sjunger lite på nätterna och äter alla
läskiga insekter! Jag brukar döpa dem till åke eller sören :)

Har finns en hel del saker som ar mycket konstiga och ibland också
hemska i detta land. Till exempel kan jag berätta att jag inte kan
lagga upp bloggen själv just nu, blogger, yahoo, msn, ja en massa
olika internet sajter är förbjudna i landet!! Man får inte använda dem
alls! Jättehemskt och konstigt eller hur! Jag kan berätta mer när vi
ses efter sommaren eller prata med mamma och pappa om det. Tack till
Beppe och familjen som hjälper mig att lagga upp detta!
Slå gärna upp i en kartbok eller på internet var Mandalay ligger!

Jag har sett jättemånga spännande saker och det är inte slut ännu. Jag
åker imorgon vidare i Burma for att se fler spännande platser och om
ungefär tre dagar är jag på en plats som heter Inle Lake, en stor och
fin sjö. Där ska jag och Lina hyra båt och åka runder.

Jag kommer att vara kvar i Burma i ungefär en vecka till sedan skall
jag till Kambodja, då blir det säkert lättare att hinna och kunna
blogga.

Jag hoppas ni hinner blogga någon gång ni med, jag kan inte läsa
bloggen just nu (eftersom sidan är förbjuden) men skall göra det så
fort jag kan!

Ha det nu jättebra alla barn och vuxna!

Vi hörs snart igen!

Mvh Daniel, Lina och Åke (idag är han grå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar