måndag 21 juni 2010

Daniel den store fran andra sidan varlden

Hej alla barn och vuxna!

Den tjatiga lararen Daniel har!!!

Hoppas ni alla har en underbar sommar!

Nu har jag tagit mig hela vagen till Bangkok i Thailand! Otroligt varmt, ca 35grader! Som en vagg av hetta. Som ni kanske marker sa fattas vissa tangenter pa detta tangentbord, vilka!?
Jag sitter pa flygplatsen nu och skall flyga till Yangoon i Burma, sla garna upp i kartboken var det ligger! Jag skall aka runt i Burma i ca 13 dagar, mest se pa landet och kulturen. resmal ar Mandalay,Baga, Inle lake, bland andra. Ska bli oerhort spannande! Efter Burma ska jag ta mig till Kambodja dar jag ska vara i en vecka. det blir Pnom Pehn, Angor Wat och annat. Sist pa resan ar en o i Thailand som heter Koh Tau, om jag minns ratt. Jag ar ju inte ensam saklart, Lina ar ocksa med.

Jag skall forsoka skriva fran de olika delarna av resan men Burma blir svart da det ar ett nastan helt stangt och outvecklat land, tank er att knappt nagra manniskor har el i mer an ett par timmar per dag, och inga telefon nat utanfor landet fungerar! Va! Ingen Comviq kompis! Sa ar det faktiskt.
Hall tummarna ocksa for att det blir lite bilder med, jag tar massor av bilder och kanske kan jag hinna lagga upp nagon.

Kul att Oskar har blogga, roligt att fa lasa om er sommar! Hoppas fler kan hoppa in och blogga!
Det ar val kollo for nagra nu men vad hittar ni pa, skriv om nagot skoj, kan vara hur langa eller korta inlagg som helst

Nu skall jag strax pa flyget, ha det sa bra allihopa! Jag skriver nog snart igen!

Ha ett underbart sommarlov allihopa!!

Mvh Daniel och Lina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar